måndag 2 maj 2016

UNDERBART ~ just LOVELY

there is a translator to the right
visst blir man GLAD av blommor...
många undrar var jag får "mitt goda humör ifrån?"
jo det är väldigt kul att odla och sedan kunna skapa med det man odlar...
den vita rosen till höger är Austin rosen "Tranquillity"

här den underbara Austinrosen "Olivia Rose Austin"

ikväll har jag fortsatt att greja i min nya pollytunnel....... 
ja jag brukar kalla den "ponnytunnel" ... det är lättare att säga :)
varför har jag då skaffat en odlingstunnel? jo jag ska smycka rosenbågen på Tjolöholm den 18 juni..... och vill vara säker på att ha många rosor i perfekt skick .....

nu har jag alla möjligheter att odla med varmväxthus, orangeri, pollytunnel..
men det ser väldigt fint ut på friland med..... på vissa södergavlar kan jag ana små, små knoppar på rosorna....... så det blir nog massor med rosor redan i Maj i år......
Hoppas veckan börjar bra för ALLA
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar