söndag 1 maj 2016

monterat min nya odlingstunel ~ my new pollytunnel

there is a translator to the right
oj vilket vackert väder.....
och jag har byggt vidare på min odlingstunnel idag...
jag satte ramen på lite tryckimpregnerade reglar så det blev jämt och fint.....

och slog ner lite stolpar, så den inte flyger iväg när det blåser......

sedan var det dags att lägga på en mjuk "tejp" på alla metalldelar som har kontakt med plasten.... det kan nämligen bli rätt varmt när solen ligger på, så då skyddar den tjocka tejpen mot hetta och skav....

fram med "tältduken" 

och bara att dra på den.....
bra med stora "ventiler" som går att öppna på varje långsida....

otroligt lätt..... 
och bara att ta bort eller flytta runt efter behag :)
ett år kanske man vill ha den full med grönsaker och ett annat över en rabatt med blommor man vill ska vara riktigt fina... bara fantasin sätter gränserna...

fin rymd inne i tunneln.....
nu ska jag bara lägga klart plattgången, plantera rosor i rabatten till vänster och ha krukade rosor till höger... 
ni ska få se hur fint det blir .... fortsättning följer...
kram kram 
Håkan

1 kommentar: