söndag 31 januari 2016

ett besök i Tulpanhimlen ~ a visit in Heaven of Tulips

there is a translator to the right
TULPANEN.. denna Underbara Blomma...... ( nästan som rosor)

man måste inte sätta dom avskurna i en vas....
här har jag hängt dom i ett fönster i mitt Orangeri...
detta förutsätter att löken är kvar på tulpanen,,,,, annars torkar den ut fort...
det är är svalt i fönstret, men dom håller sig bättre om man duschar dom lite då och då med vatten...... ex. med en blomsterspruta....
på fönsterkanten kommer härliga Hyacinter i fina vårfärger......

var får jag tag i tulpaner på lök?

 vi möter Jan som är mitt ibland sina Tulpanodligar..... han plockar så fort så det är svårt att få med honom på bild :)
Har ni ingen möjlighet att besöka Åkrabergs Trädgård, så fråga på er lokala plantskola. ofta går det att köpa tulpaner på lök..

jag ber om att få köpa Tulpaner med löken kvar..... 

Ulrika trivs bland alla Blommor...

på plantskolan finns även andra vårblommor... här frodiga Pärlhyacinter...

full fart på sådden........ som ska bli tomatplantor.....

olika citrusväxter...

till och med blommande Mårbacka pelargoner. det är tidigt.......

ja visst blir man GLAD på Åkrabergs Trädgård
Absolut värt ett besök
kram kram 
Håkan

1 kommentar:

  1. Vilka underbara foton. Den sista bilden fick mig att le. Tänk om man hade den Tulpan buketten hemma hos sig :)

    SvaraRadera