torsdag 3 september 2015

a new makeover and I`m really satisfied

there is a translator to the right
jag målade detta gamla bordet RÖTT i julas..... ni kan se hur jag gjorde HÄR

men nu hade jag tröttnat på det röda och gick på med lite Chalk Paint "Versailles"
ni som undrar hur jag "förgyller" min möbler, så kan jag berätta att det är väldigt lätt, jag använder "Inka Gold" , men späder den rätt mycket och målar på med tunna penslar.... blir riktigt bra :)

efter målning var det dags för lite "patinering".... där får fantasin bestämma ....

sedan Dark och Clear Wax......



jag tycker jag fick till rätt bra detaljer.....

lite nöjd är jag allt :)

detta är faktiskt riktigt roligt ..

för INSPIRATION

join CHALK PAINT Lovers on Facebook

Hoppas ALLA har en fin vecka 
kram kram 
Håkan

3 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen! Så vackra detaljer du lyckats få till :) Tillhör Hmmm Tillhörde de som tycker det är fel att måla gamla möbler men jag har ändrat uppfattning och det är ditt fel Håkan :))) Nu har vi en Chalk Paint butik även i Malmö :) Och snart så fattar även jag penseln och börjar måla med Chalk Paint. Ha det Gott!

    SvaraRadera
  2. Så fint det ble!! To helt forskjellige bord og uttrykk! Morsomt med muligheten til å male tingene! Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  3. I love it as red, AND with the white/gold treatment. Beautiful!

    SvaraRadera