tisdag 11 november 2014

nu är mitt julbord klart ~ table for christmas

jag kom över ett gammalt bord för ett tag sedan...
rätt trist, men med Chalk Paint "Emperor´s  Silk" borde det bli lite piggare :)
ornamenten är i trä från min favoritbutik DAHLIA



jag målade dom med antik guld och limmade på
själva bordet fick två strykningar....


sedan på med lite "clear wax" och efteråt lite "dark wax"
jag tog även lite "guldwax" på vissa detaljer såsom kanter och lejontassar....
jag är inte så förtjust i RÖTT , men detta gillar jag 

klart :)
Lätt som en Plätt
ett riktigt JULBORD
ni ska få se snart vad jag ska ha det till,,,,,,
kramkram
Håkan

4 kommentarer:

  1. oh, sooo schön!!! liebe grüße und einen schönen abend von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Oj vilket super läckert bord det blev, riktigt vågat och snyggt med detaljer i guld.
    En skillnad som natt och dag.
    Hälsn/ Eva

    SvaraRadera
  3. Det er en vakker farge. Og så fine detaljer.

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken inspiration du ger på din fina blogg!! Allt är så fint�� /mvh Ann-Charlotte från Umeå

    SvaraRadera